‚Obcy’ nie tylko w filmie, czyli mroczne obrazy, które musisz zobaczyć

Jest kilka takich filmów, do których przekonywałam się bardzo długo, nie chciałam ich oglądać i uparcie twierdziłam, że nie są dla mnie. Na liście znalazł się między innymi „Obcy – 8 pasażer Nostromo”, który oczywiście po seansie okazał się dla mnie hitem i do tej pory mi wstyd, że tak się z góry bezsensownie wypięłam na klasykę kina sf. O filmie nie zamierzam tu pisać, bo uważam, że od takich spraw jest w blogosferze fantastyczny Zwierz popkulturalny, skupię się natomiast na kilku mrocznych dziełach sztuki, które dla wszystkich fanów całej serii będą na pewno nie lada gratką. 

HR Giger, Necronom IV

Przeglądałam niedawno album „Sztuka wyobraźni” i nagle natrafiłam na pracę, która od razu skojarzyła mi z filmem i własnie tytułowym „Obcym”. Myślę sobie, co za plagiat, ktoś dosłownie przekopiował filmowy obraz potwora i umieścił go na płótnie. Czytam więc o artyście i jakież było moje zdziwienie, kiedy okazało się, że autorem pracy jest… projektant HR Giger, twórca efektów wizualnych do wspomnianego filmu Scotta.

HR Giger, Biomechaniczna Mia

 

HR Giger, New York IV

 

Mroczny świat sztucznie podtrzymywanych przy życiu istot odpycha i jednocześnie mocno fascynuje. Przeglądając obrazy, z jeden strony mam poczucie, że biomechaniczne potwory są jedynie imaginacją artysty, z drugiej jednak, znając fabułę filmu, nie mogę odgonić uczucia zagrożenia i myśli, że jest to świat, który już niedługo stanie się także częścią naszego. 
 
HR Giger, Wyspa umarłych, 1982
 
 
Oryginał, Arnold Bockiln, Wyspa Umarłych, 1886 
 

Sam artysta tak określił swoją sztukę: „Przez Biomechanoidy rozumiem harmonijne połączenie technologii mechanicznej i ludzkiego ciała. Badania genetyczne ukażą nam jeszcze prawdziwe oblicze strachu.”

Nie wiem jak wy, ale ale się boję.

Mogą także Ci się spodobać